RISE OF EMPIRES: OTTOMAN İNCELEME


                                            
   
     
Bu yazımda Rise of Empires: Ottoman belgesel dizisinin incelemesini sizlerle paylaşmak istiyorum. Rise of Empires: Ottoman Türkiye'nin Netflix'e yaptığı Türk orijinal belgesel dizisidir. Şimdilik altı bölümlük tek sezonu yayınlanan dizinin yönetmenliğini Emre Şahin yapmıştır, senaryosu ise Celal Şengör ve Emrah Safa Gürkan danışmanlığında Kelly McPherson tarafından yazılmıştır. Türünde denildiği gibi tarih-kurgu türünde olan bu belgesel İstanbul'un fethini ve Fatih Sultan Mehmet'i farklı bi
r açıdan ele almış.


    Başrolünde Cem Yiğit Üzümoğlu, Fatih Sultan Mehmet'i canlandırıyor. Tuğba Büyüküstün, Fatih Sultan Mehmet'e annelik yapan Mara Hatun'u canlandırıyor. Belgeselde Osman Sonant, Selim Bayraktar, Birkan Sokullu gibi başarılı isimlerde yer alıyor. Anlatıcılarını ise İngilizcesini Charles Dance, Türkçesini Halit Ergenç yapmıştır.
   


  
  Kanaatimce oyunculuklar çok iyi, İngilizce çekilen belgesel olması, kastın çok özenli seçilmesi gerektiği anlamına geliyor ve gayet başarılı bir kadro olmuş. Fakat gelelim işlenişine. Doğruyu söylemek gerekirse tarih bilgimi sorgulattı bu belgesel bana. Örnek vermek gerekirse Fatih Sultan Mehmed'in tahta 12 yaşındayken ilk çıkışında Varna Savaşı'ndan önce babasına yazdığı bir mektupta "Eğer padişahsan gel geç ordunun başına, yok eğer ben padişahsam emrediyorum geç ordunun başına" diyerek tarihte çok bilinen bir söz etmiştir. Fakat dediğim gibi Rise of Empires: Ottoman belgeselinde bu sözü asla geçmiyor. Bir izleyici olarak bunun senaryolaştırılmasını çok isterdim.
  

  Belgeselin tarafsız olduğunu hissedemedim hatta bir an İstanbul'u alamadığımızı düşündüren belgesel, bir izleyici olarak Fatih Sultan Mehmed'in zekasını çalışkanlığını daha çok ön planda tutulmasını isterdim. Sanırım Osmanlı'nın o ihtişamını görmek istiyor izleyici.

  Twitter'dan yorumlarda gördüğüm kadarıyla bir çok insanın bu düşüncelerde. Fakat dizi bitirmemek benim için imkansız bir şey olduğu için tabi ki devam ettim. İkinci sezonunu da merakla bekliyorum. Çünkü her çekilen dizi, film, belgesel izlenmeye değer olduğunu düşünüyorum.
  










Yorumlar

DİĞER YAYINLAR

KORONAVİRÜSTEN KORUNMAK İÇİN NELER YAPILMALI?

HANGİ İLİN NE YEMEĞİ MEŞHUR ?

2020'NİN EN POPÜLER 50 KİŞİSİ

TÜRKİYE’DE İLK KORONAVİRÜS!

EN MERAK EDİLENLER

KORONAVİRÜS AŞISI

İNSTAGRAM TAKİPÇİ SAYILARI TOP 10 LİSTESİ

YAVUZ SULTAN SELİM (I.SELİM)