TÜKETİM ÇILGINLIĞI

 
  Yaşamak için tüketim yapmak süreklilik gösteren süreçtir ve insanın insanla, çevreyle etkileşiminin bir göstergesidir. İnsanlar, doğduklarından itibaren sürekli bir şeyler tüketirler. İnsanların bu tüketim gerekliliği kar elde etmek isteyen veya istemeyen kuruluşlar açısından oldukça önemlidir.

 
  İşletmeler, arz-talep düşüncesinden dolayı, insanların ihtiyaçlarını anlayıp ve müşteri odaklı olup, en iyi şekilde ihtiyaçlarını sağlayacak mal ve hizmetleri sunmak durumundadır. İnsanların tüketim eğilimlerinin neye doğru olduğunu saptamak oldukça zor olmasına rağmen, bu ihtiyaçları bulmak rakiplere üstünlük sağlamak açısından çok önemlidir.


                         


  Saptadıkları bu ürün veya hizmetin alım gücü, hem tüketicinin bireysel ihtiyaçlarının, öğrenme sürecinin, kişiliğinin, tutum ve inançlarının etkisiyle; hem de, kişinin bulunduğu toplumda, kültür, sosyal sınıf ve aile gibi sosyal etkenlerin yardımıyla ortaya çıkar. Geçmişte tüketim denen şey, sadece ihtiyaçlar sınırında gerçekleşirmiş ama günümüzde bu tüketim şekli değişikliğe uğrayıp, tüketiciler ihtiyaçlarının yanı sıra fiyat, kalite gibi standartlarla beraber alışverişin kendilerine verdiği haz, eğlence ve mutluluk gibi şeylerin etkisiyle satın alımı gerçekleştiriyorlar. Dolayısıyla tüketim hızı aşırı artmakta ve insanlar tüketim çılgını haline dönüşmekte.
  
                            

   Tüketimin yoğun olduğu dönemler içinde doğum günleri, yılbaşı, sevgililer günü, anneler-babalar-kadınlar günü, bayramlar ve mağazaların kuruluş yıldönümleri vardır dolaysıyla bu özel günlerde işletmeler ihtiyacı algılayıp ona göre satış stratejisi geliştiriyorlar. Bu duruma tüketiciyi cezbedip daha çok alım yapmasını sağlıyor.


                             

   Ne demiş atalarımız? Ayağını yorganına göre uzat… Biz bu tüketim çılgınlığını dizginlemedikçe ortaya çok vahim tablolar çıkabilir. En azından işletmelerin bu oyunlarına kanmamamızı umuyorum.





















Yorumlar

  1. Do this hack to drop 2lb of fat in 8 hours

    At least 160 000 women and men are using a simple and secret "liquids hack" to burn 1-2lbs each and every night in their sleep.

    It is easy and it works every time.

    Just follow these easy step:

    1) Hold a clear glass and fill it up with water half the way

    2) Now learn this awesome hack

    so you'll become 1-2lbs lighter when you wake up!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

DİĞER YAYINLAR

KORONAVİRÜSTEN KORUNMAK İÇİN NELER YAPILMALI?

HANGİ İLİN NE YEMEĞİ MEŞHUR ?

2020'NİN EN POPÜLER 50 KİŞİSİ

TÜRKİYE’DE İLK KORONAVİRÜS!

EN MERAK EDİLENLER

KORONAVİRÜS AŞISI

İNSTAGRAM TAKİPÇİ SAYILARI TOP 10 LİSTESİ

YAVUZ SULTAN SELİM (I.SELİM)